Oyun yapımının nasıl olduğu hakkında hiç bir fikri olmayan arkadaşlarıma direkt "C++ başla kardeşim" demek istemiyorum çünkü kodlama genç arkadaşlarımız için göz korkutucu olabilir. Hoşunuza gidiyorsa doya doya ilerleyin fakat kodlamaya muhtaç kalınca kodlamayı öğrenmek bana daha mantıklı geliyor. Hatta kodlamadan mümkün olduğu kadar uzak olarak başlayın oyun yapımına, mecbur kaldığınız zaman zaten siz kendiniz yaptığınız projeleri yükseltmek için kodlama öğrenmek isteyeceksiniz.
Benim mantığımda oluşan bu oyun yapımında 2 seçeneceğiniz var: Ya mod yapımıyla başlayacaksınız işe, yada kendi küçük oyununuzu yapıcaksınız.
Oyuna güzel bir mod yapıldığında direkt reklam ve yayılma şansınızın olması, oyunun yapımcı şirketi tarafından görülebilmeniz ve yılan oyunu, tetris oyunu gibi birşey değil de tam olarak istediğiniz şekilde bir ürün sunabilmeniz mod yapımının iyi yanlarından. Fakat özgürlüklerinizin o oyunla kısıtlanması, eninde sonunda kendinizin sıfırdan oyun yapmayı öğrenmesinin gerekmesi, çoğu modların paralı engineler ile yapılabilmesi ve bir yapılmış bir modun her ne kadar mükemmel bir mod olsa da sıfırdan yapılmış orta seviyeli bir oyundan daha az prestijli ve eğitici olması da dezavantajlardan. Ama mod yapımı basittir tavsiye ederim. Skyrim çıkalı çok olmasına rağmen hala gamespot'un haftalık top 5 skyrim mod videoları çıkmaya devam ediyor ve anasayfada yayınlanıyor. Oraya çıkmayı başarırsanız sonrası çok kolay zaten. Witcher'ın mod motoru RedKit Engine'i de çok fazla tavsiye ederim, o kadar güzel ki her aklıma geldiğinde keşke bir game engine olsaydı diyorum.
Fakat mod falan yok dalıcam kendi oyunuma diyorsanız CryEngine 3, Unreal Engine 3 yada 4, GameMaker ve Unity'i araştırmanızı tavsiye ederim.
Tabi bunlar dışında Flash, HTML5 yada sadece java gibi programlama dilleriyle de oyun yapılabilmekte. Detaylı şekilde araştırın ve kendi yolunuzu seçin, ilerleyin. C++'da C#'da MERHABA DUNYA yazıp 1-2 ay boyunca matematiksel işlemlerle uğraşıp daha oyuna başlayamamanın verdiği üzüntüyle herşeyi bırakıp bir kenara atmayın.
Ve indie game'in (Independent Game: Bağımsız oyun) gücünü küçümsemeyin. Steam'de yapabileceğiniz satışlardan tutun da newsground'a koyduğunuz oyunun beğenilip Microsoft tarafından tam bir oyun haline getirmenizi istemesi (Super Meat Boy'un çıkış hikayesi) çok uzak değil. Enes kardeşimin (kendisi benim bu sektörde başlangıcımı yaptıran insan olarak anılabilir) attığı bu linkten de basit indie game'lerle kurumsal bir kimlik kazanıp çok güzel şekilde şirketleşmiş bir örnek görebilirsiniz.
Tabi bunlar size basit geliyorsa ve daha derine girmek, yada zaten bildiğiniz şeyler var da arkadaşlarınızla ortak projelere atılmak istiyorsanız tüm oyun yapımı olayını size şu şekilde sunabilirim. Game Making in 3 Steps for Dummies...
- İlk bilmeniz gereken oyun yapımında mühendislik ve sanatın iç içe olduğudur.
- Programlamada kendinizi geliştirmiş, yazılım ve kodlama bilgisinin yanında matematik, geometri ve fizikte de iyi olmanız gerekmekte.
- Sanat kısmında müziklerden tutun görsellere kadar uygulanan sanatın güzel oluşundan çok oyuna uygunluğuna bakarak karar vermeniz sonra güzelliğini dikkate almanız gerektiğini asla unutmayın. 2D yada 3D'den hangisinin oyuna güzel olacağını da karar vermenizi bu şekilde yapmanız gerekmektedir. 3D her zaman daha güzeldir diyerek yaptığınız mario/supermeatboy tarzı bir platform oyunu kötü kontroller, kamera ve bakış akışı sıkıntıları ve azıcık ucundan kaçırarak hatalı yöne atlama gibi sorunlar vereceğinden sadece herkesi uyuz eder.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder